min dag.

Hejsan!

dagen idag har varit bra. var till stan efter skolan en liiten stund. köpte ett par pyjamasbyxor.
dom var riktigt skööna (:
När jag kom hem åt jag. Sen ringd jag typ till Alli, eheh.
Sen till Amanda.
och nu sitter jag här i pyjamas och väntar på att Alina & Amanda ska
logg in på facebook så vi kan chatt ;)

det var typ min dag.

Happyface.

Hej :)
nu ha en snäll typ fixa min blogg! Jag trodd typ att den sku bli klar på fredag, men nu e den klar. heheh, Tack Jessica!
Blev riktigt nöjd me den faktiskt!

min da idag: slöjd x 3 , finska, engelska , matte. helt ok!
ikväll ska jag på zumba å bränn na kalorier, eheh.

bloggar säkert imorgon.

-

Hejsan!
idag har jag tillbringat hela dagen hos emelie. ni kan besöka henne på : www.lifeaseme.blogspot.com
anyway, vi tog några oseriösa foton, var meningen
att de skull bli bra, men ingen kunde vara seriös, hehe (:

> bilderna





hehe, jå. så här går det då vi ska va seriösa (:
HA EN SHÖÖN LÖRDA KVÄLL!

D A G 0 6

dag 06 - det här får mej att gråta.

tanken på all orättvisa i världen, och min döda mommo. :(

7 bilder från dagen och gårdagen.

Hejsan!
Nu e jag hemma efter en tung skoldag, hihi. nejmen den var väl helt ok?
medsamma jag kom hem for jag ut och fotade. Jag var utan vantar, och jag för frös nästan händerna!
Det var HIMLA kallt.
snart kommer moffa efter mej.

> bilderna.

dagens bilder:

 


Gårdagen:

 

 


modersmål.

Hej :)! Nu e jag i skolan på modde.
vi ska egentligen skriv sagor, men min e färdig, så jag bloggar ist (:
idag e de en ganska chill dag, hälso, musik, bildkonst x2, modde å finska.
sen ikväll blir det sion, och sen till emelie. :)
har nu int direkt nå bilder ti ladd upp nu såhär i skolan, eheh.

Nu ska jag läsa andra bloggar på margaretas order.

Ha det bäst / melanie

film - marley and me

Nu har jag jusst kollat på marley and me. lånade
den från biblioteket.
den var bra! någonting jag kan rekomendera. fasst den var väldigt sorglig i slutet.

mår bättre nu.

sjuk, hemma från skolan.

Idag är jag sjuk & hemma från skolan.
har det väldigt tråkigt, men tänkte meddela att jag fortfarande lever.

pulka i Kristians backe ft Alina

Hej :) nu kom jag jusst in efter 1 ½ timmes pulkning med Alina :)
det gled ganska bra med turbo pulkan i kristians backe, hehhe. snart ska jag väl laga läxorna,
eftresom jag måste sköta matheus sen ikväll när
mamma  e borta. Suck.
tisdagar e värsta dagen i skolan. vi har studie handledning, rella, hissa, geografi + matte x2.
bara jobbiga ämnen.
men de va kul på matte. vi sko gör nå matte tal på internet, men he funka int så vi fick spel nå sånhe spel som fanns färdigt på datorn :'DD

Yes, det var väl typ min dag.

överredigerad bild, eheh.

två bilder från amanda.

Hej !
Tänkt lag ett snabbt inlägg här nu. ikväll ska jag på zumba.
skolan va no helt ok.
Ska ladd upp en bild från amandas. vi va upp ti halv sex å kolla desperate housewives ft. Oscar (:
he va no riktigt najs bara att man va lite trött då dagen efter, men det gick!
nåja, nu kommer de bilder, eller ja.. två.

 

D A G 0 5 .

Dag 05 – En bild som beskriver dej.

Svårt. int vet jag nu riktigt va som beskriver mej jusst nu.
tar en från internet då som beskriver hur jag känner mej jusst nu. (:



ehehe, känne mej ganska godisberoende jusst nu.

vinter - fotografering.

Hej :)! Jag bar jusst ute och fotograferade lite vinterbilder.

Kom på att det inte är så smart att gå med kameran i handen i skogen om man heter Melanie, hihi. men nu -> mina vinterbilder!

 






m o r g o n m y s.

Gomorron :)
nu sitter jag i min säng och myser, kollar på love actually. den verkar ganska dålig, eheh.
nå, jag får se, har inte sett den så långt ännu..

 

hemma efter en hyfsad skoldag! (:

Hej, nu är jag hemma efter en hyfsad skoldag!
Vi hade musik & kollade school of rock.
Sen hade vi dubbeltimme bildkonst, och hade konsthistoria.
Före det hade vi finska, modde & hälso. (:
Måsst bara säga att jag älskar min nya busschaufför för han stannar nedanför backen så slipper jag
gå från postlådorna, det är typ bara 500 meter, men ändå.
E man lat så e man, ehehe.
Imorgon bär det av till Amanda's. ♥

BAD DAY.

Hej. min dag i skolan idag var inte den bästa.
hoppas på en bättre dag imorgon.

TACK OCH HEJ.

So true.

 

DAG 04

dag 04 - mina drömmar.

mina nattdrömmar kan väl fara vart som helst, hihi. men mina dagdrömmar är nog typ att bli känd, kanske som modell eller sångerska? eller bara en vanlig proffsfotograf. :)



Alina & Jag ♥!

Tropiclandia.

Idag har vi varit till tropiclandia med släkten. sen for vi på mat till fammo.
ikväll ska jag mysa med en godispåse & kanske några desperate housewives avsnitt.
I tropiclandia var det helt najs.
Vi hade snöbolls krig i utebassängen, ingen vågade sej dit så vi hade den för oss själva. :)
jusst nu har jag inget att göra.

DAG 03

Dag 03 – Fyra saker som får mig att le.
mina kompisar, mysiga kvällar, varma sommardagar & kläder.

DAG 02

dag 02 - mina rädslor.

mina rädslor är att vi alla kommer att dö någon dag.

Chill me Alina :)!

Nu har alina varit här hela dagen. vi har ätit kladdkaka med glass, kollat desperate housewives och fotat.
hon for jusst hem och då hoppade jag i duschen c:
imorgon ska jag till stan med mamma, och sen ska vi på kaffe till alina,
hela familjen.
sen på lördag blir det tropiclandia.
har jusst skrivit en modde saga, jobbigt.
men nu blir det bilder som jag & alina fotade. (:







Bästa kvällen ever, tack Alli ♥!

DAG 01

Dag 01 – En bild på dig själv + en kort presentation om dig själv


Jag heter melanie & är 13 år. Jag älskar att fotografera, sjunga och vara med mina kompisar. Jag har 3 syskon + en mamma & en pappa. Jag bor i Finland (: På fritiden ska jag börja dansa zumba & kanske sjunga. du kan ju besöka sötisen amandas blogg : http://amandaerika.webblogg.se/.
Jaa, det var väl lite om mej !(:



Skolan.

Hej ! Nu åker jag snart iväg till skolan. Vi har huslig x3 modde x2 och engelska. (:
Efter skolan ska jag kilppa mej.
Dagens outfit: 

* ingen rubrik :) *

Jag kopierade en lista av min kusin, hihi. (:

Dag 01 – En bild på dig själv + en kort presentation om dig själv
Dag 02 – Mina rädslor.

Dag 03 – Fyra saker som får mig att le.
Dag 04 – Mina drömmar.
Dag 05 – En bild som beskriver dej.
Dag 06 – Det här får mig att gråta. 
Dag 07 – Mina favoritkläder. 
Dag 08 -  Någon/några som du alltid har roligt med.
Dag 09 -  En gammal bild på dig själv.
Dag 10 -  En bild som du aldrig lagt upp.
Dag 11 -  En person som du saknar.
Dag 12 -  En bild av mina kompisar.
Dag 13 -  En person du kan berätta allt för.
Dag 14 -  En bild från i somras.
Dag 15 -  En bild som gör dig glad.



9 januari: en bild på mej själv.


Hej :)! Cessi va jusst här , riktigt najs.
Var första dagen i skolan idag.
Inte så hemskt som jag trott. Hihih.
ganska roligt att se alla vänner efter ett långt jullov. :)

Bloggar väl mera imorgon, i guess.

Filmkväll

Hej :)! Nu kollar mamma, pappa & eliah på blixten , men jag hänger inte med så jag går på datorn ist. ;)
Jag & mamma var jusst ut o gick i mörkret, mysigt.
tänkte ladda upp en bild, men har inte
kameran här nu så det far vara, hihi.
på måndag börjar skolan, suck. liten omställning när man vanligtvis vaknar
12 och så ska man stiga upp halv 7, vojvojj.
när vi var till stan idag köpte jag två tröjjor. en från H&M och en från lindex.
den från lindex var beige och kostade 6 euro & den från H&M var brun och kostade 3 euor :)
Hejdå, typ. :)

7 januari - en vinterbild.

Yes, äntligen har vintern kommit. ska gå ut och gå i snön idag :)
sen ska kanske jag och mamma till stan.
men nu är det bara att ta det lugnt (':
Ska ladda upp en bild av snön, hihi. sen ska jag gnälla å mamma att vi ska beställa
desperate housewives från CDON.com.
sen ska jag fota lite mera vinterbilder ;)

godnatt!

Kom jusst hem från kusinerna (:
tar snart natten nu, efter några avsnitt av desperate housewives.

Alina & Amanda ♥

Hej :)!
Nu har jag fixat en ny blogg.
Kom jusst hem från alina. har sovit där med amanda. vi kollade desperate housewives från 12 - 4 på natten, hihi. Sen vaknade vi klockan 1.
Ikväll ska vi till kusinerna (:
ska ladda upp lite bilder från alinas.



 
                                                                                                      



Välkommen till min nya blogg!

RSS 2.0